verschil steun kleur en PMS kleur?

Wat is nou het verschil tussen een "Steunkleur" ten opzichten van een pms kleur? waar wordt een steunkleur op gebaseerd?
een pms kleur haal je uit een pms waaier.
maar een steunkleur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het woord 'steunkleur' gebruik je als je een zwart wit ontwerp hebt met één extra kleur, bijvoorbeeld rood. Rood is dan de steunkleur. Een steunkleur kan dus ook een pms kleur zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat klopt. Als je als basis een zwart wit ontwerp hebt. Hier mogen dan wel grijstinten in voorkomen, die vallen binnen het zwartwitkader. De extra KLEUR die dan eventueel in het ontwerp wordt gebruikt, heet dan een steunkleur. Gebruik je meerdere extra kleuren dan heten het geen steunkleuren meer, maar wordt het een full colour ontwerp. Is het zo een beetje duidelijk uitgelegd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik dacht dat je begreep wat PMS kleuren waren. Een PMS kleur komt uit een waaier en dat zijn alle kleuren die je maar kunt bedenken. Ze worden ook wel pantone kleuren genoemd. Wanneer je één PMS kleur gebruikt naast zwart en wit, dan is de PMS kleur een steunkleur. Een ontwerp met meerdere kleuren kan bestaan uit meerdere PMS kleuren. PMS is gewoon een naam voor een soort kleur. Zo dan? :-)