Hoe maken web developers hun web design?

Maken ze hun design in Photoshop en daarna in dreamweaver? Of doen ze het alleen met css...
Wat doen ze het meest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb laatst toevallig stage gelopen bij zo'n bedrijf.

Het design word aangeleverd door de klant, of word zelf gemaakt.
Als je het zelf maakt, kan je het in Fireworks, van Adobe doen, of in een ander photoshop programma. Fireworks werkt hier wel makkelijk mee want je kan zo alles uiteen halen.

als het ontwerp klaar is word het uiteen gehaald, in plaatjes en tekst, bijvoorbeeld het menu.
Daarna word in Dreamweaver de pagina opgezet, eerst met HTML en daarna met CSS.
Jaspro101
12 jaar geleden
Er zijn talloze bestaande, freeware css templates te vinden. Die zijn met een simpele teksteditor aan te passen aan je eigen wensen. Geen enge adobe tools nodig.
Kijk bijvoorbeeld eens rond in de css zen garden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaspro101
12 jaar geleden
Echte web devolpers maken het zelf
De meest logisch manier is om het eerst in Photoshop te maken. Zo kan je het ook bij de klant aanbieden. Als je klant dan toch niet tevreden is, dan hoef jij niet de helft van je html/css aan te passen, wat langer duurt dan in Photoshop een afbeelding verplaatsen.