Wat is een alternatief voor innerHTML voor internet explorer?

Ik wil met javascript gegenereerde waarden toekennen aan bijvoorbeeld een div. In google chrome werkt dit prima, maar in internet explorer blijft mijn div gewoon leeg. Weet iemand een een alternatief voor het door mij gebruikte innerHTML?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bedoelt dat je HTML wil toevoegen binnenin een DIV neem ik aan? Want daar is innerHTML voor.

Een waarde (value) is weer iets anders, namelijk een property van een element, zoals een INPUT element.

Inderdaad wijkt MSIE (internet explorer) soms af van de W3 standaard, zeg maar het internationale consortium dat bepaalt wat de schrijfwijze en de werking van HTML is.
Echter, innerHTML zou wel degelijk moeten werken in MSIE, alleen in FORMs willen er nogal eens onvoorspelbare dingen gebeuren.

Zou je het stuk code willen copy pasten? Dus EN de html van de div waar je iets mee wil doen, EN de javascript waarin je innerHTML gebruikt?

Een oplossing voor jouw probleem is trouwens jQuery, een library die het gebruik van javascript niet alleen 100x zo eenvoudig maakt, maar ook zorgt dat er geen crossbrowser problemen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werken ze alle 3 niet? of alleen het gemiddelde. En staat er een geel uitroeptekentje in de statusbalk van je browser? Dan kun je zien wat de foutmelding is als die gegeven wordt. Het zou kunnen dat javascript niet weet wat (front + gem + end) voor variabele is, omdat front en end strings zijn, en gem een float. Probeer eens (front + string(gem) +
end); Het zou trouwens iets eleganter zijn om de font color in te stellen in de style property van de div, en niet door een element ertussen te zetten. is verouderd en overbodig. Dus kortom:
- kijken of er een foutmelding is
- debuggen met alerts
- proberen gem te converteren naar een string
- jquery gebruiken ipv per browser te testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je mijn andere suggesties al geprobeerd? Is er een foutmelding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Netjes. En string(gem) dus ook nog he? ipv gem. Foutmelding in MSIE staat volgens mij linksonderaan op de statusbalk onderin de browser. Een geel uitroeptekentje.
Als je daarop klikt zie je wat er fout gaat. Dat de twee laatste innerHTML's niet werken zou kunnen komen doordat er een foutmelding is bij de 1e, en daardoor de uitvoer stopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wat, geef me een link naar het hele bestand in een PB, en dan ga ik m zelf hier wel debuggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat was een makkie. Er stond dus wel een foutmelding :P. Gewoon linksonderin je browser, zo'n geel uitroeptekentje. Klik erop en je krijgt "this object doesnt support this method, line 317, char 1, in index4.html" Dat moet je toch een idee geven van waar de fout zit :P Op die regel staat dit: gem=x/y. Blijkbaar weet internet explorer niet wat gem is? En inderdaad, je hebt alle variabelen gedeclareerd aan het begin van de calcstats() functie, behalve gem. Onder "var end;" even dit zetten: var gem; en je bent klaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog even kleine opmerking. De font tags worden tegenwoordig niet meer aangeraden door W3C (onderhouders van HTML en CSS). In HTML 4 worden ze afgeraden en in HTML 5 worden ze niet meer ondersteund. Een goed alternatief ervoor is het gebruik van CSS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ivar, dat heb ik reeds vermeld in mijn reacties hierboven. Toch bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh. Sorry. Had eroverheen gelezen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had nog helemaal geen plusje gegeven. :( Bij deze. :)