Hoe kan ik muziek op mijn website uitzenden als een soort internetradio?

Heb een tijdje voor een internetstation wat plaatjes gedraaid. Helaas wegens verhuizing is het niet meer mijn "werkgebied". Nu heb ik zelf een site en wil hier graag op bepaalde tijden muziek draaien voor mijn "luisteraars".
Hoe is dit mogelijk en waar moet ik aan denken / rekening mee houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Radionomy.com bied een goede mogelijkheid voor online broadcast.

Je kan hierbij je eigen nummers uploaden die dan tijdens de non-stop uren gedraaid worden, en natuurlijk live draaien.

Nadeel:
Je moet een bepaald aantal luisteraars hebben bereikt om je station online te houden.

Lees hier meer over op radionomy.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met video is livestream.com mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met winamp, een Music player, kun je ook podcasten. Ik weet zelf niet precies hoe het werkt maar er zijn genoeg tutorials op internet te vinden om met behulp van winamp een Internetradio te ''besturen''.

Hou er echter wel rekening mee dat je waarschijnlijk geen rechten hebt om muziek online af te spelen. Denk aan illegaal gedownloade muziek, maar ook aan Buma/Stemra.