Hoe zet ik mijn beeld in Photoshop weer recht?

Ik ben sinds kort bezig met Photoshop op de Macbook. Tijdens het werken is mijn beeld per ongeluk gedraaid omdat ik mijn trackpad gebruikte. Het beeld is daardoor gedraaid. Ik probeerde het terug te draaien met hoe ik het ook probeer hij komt niet volledig goed gedraaid op zijn plek terug (hij blijft dus altijd 1 graden ofzo gedraaid).

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij weer volledig recht staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ctrl-z?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee helaas werkt dat niet.. Hij veranderd gewoon het beeld om in te werken zegmaar.. het is geen verandering van je afbeelding

Antwoorden (3)

Je kunt het ctrl-z 1 stap terug en dus ongedaan maken, je kunt rechts op je scherm ook met de muis je gedane stappen terug zetten en dus ongedaan maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
vakje waar history boven staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als zoiets onverwachts gebeurt is het eerste wat je doet "ctrl + Z" hiermee maak je de laatste handeling ongedaan. Helaas is dat hier nu te laat voor.
In Photoshop: als je het pipet even ingedrukt houdt zie je een menu met daarin de liniaal. Selecteer deze en trek een lijn onder dat deel van de foto dat horizontaal moet zijn. In de werkbalk staat een knop met "rechttrekken" voila de foto staat weer recht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, maar het probleem lag ergens anders! Het was een 'document rotatie' die je ongedaan kan maken met de (simpele) escape-knop. Hier had ik de oplossing gevonden: http://feedback.photoshop.com/photoshop_family/topics/why_does_my_image_get_rotated_and_show_a_compass_when_using_the_trackpad_on_my_macbook_or_while_using Toch bedankt!
Als cmd z (dus niet ctrl z) niet werkt, kun je proberen cmd + alt + z. Daarmee maak je meerdere 'stappen' ongedaan. Als dat ook niet werkt, moet je het bestand even sluiten en de wijzigingen NIET opslaan (bewaren). Wanneer je het dan weer opent, heeft het weer de originele staat. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Succes!