Hoe kan ik een mooi krantenartikel schrijven op Word 2007, welke opmaak heb ik daarvoor nodig?

Toegevoegd na 10 minuten:
En welke andere opmaak behalve het lettertype?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

ik gebruik altijd bookman old style.. dat is een oude tikmachine lettertype en ik denk dat die ook op word 2007 zit. gewoon op 12 ofzo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou ik doen:
- De tekst verdelen in twee of drie kolommen.
- De titel helemaal bovenaan doen en vetgedrukt en misschien onderstreept.
- De inleidende alinea vet gedrukt.
- Lettertype Courier New (typmachinestijl) of Times New Roman (deze is bedacht voor de Times, dacht ik en anders voor een andere krant.)
- De tekst uitvullen (dus van de linkerkant helemaal naar de rechterkant) en hierbij woorden die te lang zijn afbreken door middel van een streepje.
- Tussenkopjes gebruiken, die je ook vet maakt.
- Ergens een mooi/toepasselijk plaatje. Zet onder dit plaatje dan ook een zin (of twee of drie), die het plaatje uitlegt.
- Eventueel ergens een kader met extra uitleg over een bepaald onderwerp. (Als een onderdeel erg lastig is, kan je het hiermee uitleggen.)

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan de titel boven de kolommen zetten, dus dat die wel helemaal van links naar rechts loopt.

De tekst bij het plaatje zou ik schuingedrukt doen.

Bij het derde puntje: vetgedrukt*