Hoe maak je zelf Avatars?

Is er ergens een overzicht,programma of een handig hulpmiddel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een avatar kun je met ieder tekenprogramma zelf maken.
Het belangrijkste is de resolutie (72 ppi) en de bestandsgrootte (voor iedere site anders, maar vaak ver onder de 50 Kb).

Hoe je het doet is dus
1. een tekening maken
2. in kleuren
3. scannen of fotograferen als het niet al digitaal was
4. verkleinen via een grafisch programma tot onder de 50 Kb
5. opslaan
6. uploaden waar je het gebruiken wilt, of ergens op een eigen wwwebruimte om aan te roepen.

Succes !

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier nog een link naar een site waar je je afbeelding/tekening automatisch op de goeie afmetingen kunt laten krimpen:
http://www.shrinkpictures.com/create-avatar/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Photoshop vind ik persoonlijk een zeer goed programma, hiervoor is wel de benodigde ervaring voor nodig.
of voor de wat simpelere plaatjes Lunapic (zie link).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps. als je naar onderen scrollt kun je nieuw plaatje maken vinden. (lunapic)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de mijne met paint.net gemaakt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb de standaard avatar gedownload voor de afmeting. Daarna heb ik het met paint.net gewist en mijn eigen avatar gemaakt. Let op dat je een neutraal randje onderaan laat voor het niveau.