Ik zoek een gratis fotobewerking progamma , waarmee ik simpel een foto een andere achtergrond kan geven & een muts op kan doen Welke is dat ?

Ik wil graag van een foto van mijn hond een kerstkaart maken. Daarbij moet de achtergrond veranderd worden & de hond een kerstmuts op. Ik heb het met photoshop en paint geprobeerd maar geen van beide lukte . Weet iemand nog eens simpel progamma daarvoor ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

GIMP is gratis voor dergelijk werk.
Maar simpel gaat het niet worden wanneer je een achtergrond wilt vervangen, een muts op wilt zetten et cetera.

Een achtergrond vervangen doe je in het algemeen door de hele achtergrond zorgvuldig "weg te knippen", waarna de "leegte" door iets anders vervangen kan worden.

Muts op; zoek op het wwweb naar kerstmutsen. Dat kost minder tijd dan zelf een realistische muts te tekenen.

Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Photoshop kan die klus toch echt wel klaren ! De truc is om de hond "vrij te maken" van de achtergrond (selectie). Vervolgens heb je 3 afbeeldingen, nl een hond (heb je al) , een kerstmuts (regel er een op google) en een andere achtergrond (wat je maar wilt) en die drie schuif je met "layertechniek" (lagen) in/op elkaar tot het gewenste resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Photoshop is betaald, gebruik gimp of paint.net. Werken vrijwel hetzelfde maar ze zijn gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gimp vind ik zelf wat handiger dan Paint.net.
Het is iets minder uitgebreid dan Photoshop; maar je moet er ook wel even mee oefenen. Je mag de foto ook naar mij sturen, als het je niet lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik zou ook voor Gimp stemmen ;)
Ijkgelijk als je google chrome hebt dan kan je in de app store een paar leuek bewerkings software downloaden o.a Aviary Image Editor. Het werk als photoshop maar alleen moed je daar voor geen aparte software voor downloaden dan kan je direct via je browser foto's bijwerken

Toegevoegd na 3 minuten:
nog een voor deel is dat je direct via google een foto naar dat programma kunt slepen