Is het mogelijk om in visual basic de del en backspace toets te blokken?

Ik maak een tekstverwerker, maar wil daarin graag geen functies in om tekst te verwijderen.

Dat zijn dus in feiten de: Del, backspace en Ins (deze niet helemaal, maar wil ik ook blokken)..

Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

zelf heb ik in C# met een console applicatie eens iets gemaakt dat registreerde wat er met toetsen gebeurde

Console.WriteLine("druk 9 om af te sluiten");
ConsoleKeyInfo Key = Console.ReadKey(true);
if (Key.KeyChar == '9')
{
Console.WriteLine("druk op enter om af te sluiten");
}

in VB is het iets met KeyPress maar daat kom je vast wel uit denk ik.