Hoe kan ik een logo dat in elkaar overgaande tandwielraderen afbeeldt doen bewegen zodat het een eeuwig ronddraaiend raderwerk laat zien?

er zijn 5 cirkelvormige tandraderwielen,verschillend van doormeter,die met de tanden in elkaar overgaan en dus als 1 beweegt, doet het de anderen via de tandoverbrenging ook bewegen, een programmaatje dat dit kan, een script om met de afbeelding mee te geven zodat het script de tandwielen laat ronddraaien.

Toegevoegd na 6 dagen:
Doordat ik wil leren programmeren , hoop ik ook een antwoord te ontvangen dat een script laat zien in de aard van hetgeen ik nodig heg om de tandraderen langzaam rond te laten draaien, eventueel gekoppeld aan een klik event, maar niet noodzakelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

1. Neem een prog waarmee je in lagen kunt werken. GIMP of Photoshop.
2. Zet ieder tandwiel, compleet getekend, op een eigen laag. Zorg dat tanden in elkaar grijpen, oftewel; let op de mechanica.
3. gooi alle lagen in 1 set van lagen.
4. kopieer de set (compleet met lagen)
5. open de 2e set en verdraai de tandwielen iets ten opzichte van elkaar. Denk om de mechanica.
6. kopieer deze 2e set naar een derde set en draai daar de tandwielen weer net zo veel en dezelfde kanten op ten opzichte van elkaar.
7. stap 6 nogmaals. en nogmaals en nogmaals, en nogmaals. Totdat je genoeg sets hebt om de tandwielen 1 keer rond te hebben gedraaid.

8. set alle sets zichtbaar.
9. exporteer het hele verhaal naar bijvoorbeeld Image Ready. (Die laat de lagen intact.) Image ready zet nu een filmstrip klaar voor je.
10. zet de 1e set tekeningen "open" en de overigen sets "dicht". Dat is je eerste frame van wat een animatie gaat worden.
11. maak een nieuw frame en zet alle sets dicht behalve de 2e set. Dit is het 2e frame van je animatie.
12. doe stap 11 nogmaals maar met de 3e set open.
13. ga door totdat je alle sets 1 keer in een frame hebt staan.
14. Zet de tijdspanne voor de frames. Bv 0,2 seconden.
15. sla op / exporteer optimized for gif.

En daar is je Logo, in beweging.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is een klad. Zonder acht op mechanica te slaan, want tanden te groot.

Je vraag over een bewegend logo kan dus met uitsluitend grafische middelen opgelost worden. En snel als het niet netjes hoeft en niet hoeft te kloppen :-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze animatie bestaan uit slechts 2 posities van de tandwielen. 2 sets dus. Maak je er meer, dan gaan de wielen rond draaien ivp heen en weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu enkel nog langzaam rond laten draaien en we zijn er!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie mag ik de offerte ter ondertekening toe sturen en wie de vooraf te betalen rekening ?
;-)
Maar serieus; als je deze klus gedaan wilt hebben dan stuur je me maar een pm.
Maar gratis gaat het niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval hartelijk dank voor de instructies, zal alvast gaan beginnen zoeken naar een vergeten photoshop op een vergeten oude compu in één of ander vergeten hoekje, kom ik er niet uit, ga ik verder vragen.
Denk momenteel dat jouw antwoord het beste gaat blijven , al hoop ik dat er nog iets uit de bus gaat komen de laatste dag, nog veel succes en tot wederhoren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat misschien voor jou nog eenvoudiger is, vanwege Image ready e.d. is dit:
Teken de 4 tandwielen. Knip ze uit. Leg ze zoals in het logo. Maak een foto. Draai ze een beetje om hun assen. Maak weer een foto. Draai ze nog eens. Maak weer een foto. Enz tot je rond bent.
Sla dan alle foto's op als gif.
Schrijf een progje dat de foto's 1 voor 1 gedurende 0,2 seconden toont.
En je hebt je animatie EN geprogrammeerd ook nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke boterham voor mij, weet nog niet wanneer ik er ga aan beginnen, hoop vlug, en nog eens bedankt!

Andere antwoorden (2)

Dat zul je zelf moeten animeren door een aantal verschillende plaatjes van het logo te maken waarin de tandwielen steeds een klein stukje verder zijn, en dat dan als een animated gif-bestandje op te slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een animated gif is absoluut de beste keus voor nu. In de toekomst zul je met HTML5 ook een hoop kunnen, echter dat staat nu nog in de kinderschoenen (m.a.w. de meeste mensen hebben nog niet de browser die dit ondersteunt).

Ik heb een voorbeeld gevonden door te googelen op "HTML5 rotating gearbox".