Hoe kan ik een zelfstartende USB-stick maken?

Ik probeer dit te doen met een Autorun bestand met daarin een regel zoals:

shellexecute=setup.exe
of run=setup.exe

zonder enig resultaat.
Weet iemand een oplossing hiervoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

open dos prompt (klik op start en type cmd)
type vervolgens regel voor regel in de command prompt

diskpart
list disk
select disk [nummer] (zonder brackets [] )(als je niet weet wat je doet is het beter om hier te stoppen!)
clean
create partition primary
select partion 1
active
format fs=fat32 (of ntfs)
assign
exit

je usb stick is nu bootable
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt een beetje af wat voor programma je bootable wil maken. Ik zelf heb eens Backtrack op een bootable USB-stick gezet m.b.v. Universal USB installer. Of dit ook werkt voor wat jij van plan bent, weet ik niet. Kijk maar eens in de lijst van programma's die dit programmaatje ondersteunt.

http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch ben je op de goede weg.
Maak (met Notepad o.i.d.) een bestand aan met de naam
AUTORUN.INF
en houd de volgende sintax aan:

[Autorun]
Open=MyApp.exe
Action=Start MyApp
Label=My Portable PC
Icon=MyApp.exe