Hoe kan ik vrij simpel een eigen game maken?

Hoe kan ik vrij simpel een eigen game maken? Ik bedoel dus zonder al teveel moeten scripten. Ik maak bijvoorbeeld een jpeg met photoshop als menu etc. En in het programma of wat dan ook gewoon een gebied kunnen selecteren en laten doorlinken naar een volgende pagina. Kortom, dat ik niet veel hoef te scripten, dat ik vrijwel alleen de spirites moet maken zegmaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

je kan game maker proberen, maar dan moet je wel een beetje weten wat je doet, maar ik kan het ook... dus als ik het kan lukt het jou ook vast wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan inderdaad Game Maker gebruiker:

Game Maker is een shareware(freeware)-programma waarmee computerspellen ontworpen kunnen worden. Het programma is ontwikkeld door prof. dr. Mark H. Overmars (hoogleraar aan de Universiteit Utrecht) en geschreven in Delphi.

Het programma werkt op basis van slepen en neerzetten. Dit betekent dat je een actie voor een voorwerp selecteert en deze laat uitvoeren op een bepaald moment, door een pictogram naar een reeks te slepen. Naast deze optie kan er ook gebruikgemaakt worden van een ingebouwde programmeertaal: Game Maker Language (GML).

Gemaakte spellen kunnen gratis worden verspreid, maar mogen ook commercieel aangeboden worden.

Nederlandse website (lite versie):
http://www.game-maker.nl/

Engelse Website (betaalde versie):
http://www.yoyogames.com/

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij deze site: http://gamestudio.hetklokhuis.nl/index/home kan je je eigen game maken