Hoe kan ik externe HTML code toevoegen aan een ander HTML bestand?

Ik heb nu dus een site, deze is al redelijk groot. Het probleem wordt dus dat als je iets wilt veranderen, dat je dan in elke HTML pagina weer moet gaat prutsen met de divs en het menu enzo. CSS maakte het me al veel makkelijker, maar ik zou graag hebben dat alles wat qua HTML niet veranderd per pagina, wordt opgeslagen in 1 bestand. en elke HTML pagina dat bestand gebruikt...
Bijv.

Hey

En dan hier de content van die pagina die veranderd

----------------------------

Vervolgens in menu.html:

Gallery
etc....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dan moet je gaan werken met php include. Je maakt dan bijv. in een html bestand jouw menu en slaat dit op als menu.html. Waar in je andere pagina het menu moet komen te staan daar zet je dan een code: Vervolgens sla je die pagina op als .php en zet je op je server een htaccesbestandje die dan de php pagina parsed als een html pagina.

Om een htaccesbestand te maken open je kladblok, en plakt hierin de volgende code:

AddType application/x-httpd-php .php .htm .html
AllowOverride All

Dan sla je deze op als htaccess en zet deze dan ook op je server, maar dan ZONDER .txt erachter.

Op die manier hoef je alleen maar steeds het menu te veranderen, op te slaan, en te uploaden. Op alle pagina;s waar je de php include hebt staan zal dan het nieuwe menu komen.

Toegevoegd na 35 minuten:
Overigens nog wel even een toevoeging. Al je achterliggende pagina's zullen dan wel de extensie .php krijgen ipv .html. Dus bijv.

www.dezevraagsteller.nl/tweedepagina.php

Ook zullen alle links op andere websites die naar bepaalde achterliggende pagina's van jou verwijzen -bijv. www.dezevraagsteller.nl/tweedepagina.html- niet meer werken. Dit moet dan veranderd worden met de extensie .php
Jouw indexpagina blijft wel gewoon hetzelfde.

www.dezevraagsteller.nl (als je een .nl domein hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou ook met