Hoe kan ik een HTML pagina verspreiden over het hele scherm?

Ik wil dat mijn website zich aanpast aan het beeldscherm van de kijker, dus bij een 1280x1024 beeldscherm moet hij fullscreen zijn en ook bij een 1680x1050 beeldscherm. Hoe kan ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Gebruik daarvoor de CSS elementen voor:
Ik neem aan dat je wel een minimale breedte wilt hebben voor de gebruiker
(bijv minimaal 800 breed)

width: 800px // voor oudere browsers die de onderstaande css stijlen niet ondersteunen.
min-width: 800px; // geeft de minimale breedte aan in pixels
max-width: 100%; // maximale breedte is 100% van het scherm
width: 100%; // huidige breedte is 100% van je scherm

Toegevoegd na 4 minuten:
voor het aanpassen van hoogte geldt dat de allerbovenste element de volgende css
moet bevatten:

De outerdiv heeft dan de volgende elementen in zijn css
height: 800px // voor oudere browsers die de onderstaande css stijlen niet ondersteunen. min-height: 800px; // geeft de minimale hoogte aan in pixels
max-height: 100%; // maximale hoogte is 100% van het scherm
height: 100%; // huidige hoogte is 100% van je scherm