Is vista geinstalleerd op je C schijf, dan verdwijnt daarmee je gehele installatie, je kunt hiervoor de dvd gebruiken waar vista op staat, als je deze in de dvd speler plaatst dan kun je ervoor kiezen om de harde schijf opnieuw in te delen of Vista weer geheel opnieuw te installeren, een herstart is hierbij vereist.

Nogmaals, als je dat doet terwijl vista erop staat dan moet je alles opnieuw installeren, je persoonlijk bestanden ben je dan ook kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Formatteren van C: betekent dat je je Vista kwijt bent.

Wil je er daarna opnieuw Vista opzetten? Doe dan (zonder te formatteren) de installatie-DVD van Vista in je computer, en start op vanaf die DVD. Het installatieprogramma zal automatisch starten. Dat installatieprogramma geeft je de mogelijkheid je harde schijf te formatteren. Als je wilt kun je ook meteen (her)partitioneren, maar dat hoeft niet.

Wil je er daarna geen Vista, maar iets anders opzetten? Doe dan de installatie-DVD van dat andere OS in je computer, en start op vanaf die DVD. Voor de rest: zie hierboven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Stop de CDROM Vista er in.
2. Kies voor 't installeren voor 'formatteren' en/of 'partitioneren'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar als je toch opnieuw begint: wellicht een gratis besturingssysteem proberen? (Als je geen game-freak bent.)
www.ubuntu.com
Kan je gratis CD-tjes van Ubuntu laten sturen!
Heb je waarschijnlijk ook niet meer de problemen die je nu hebt (virussen ofzo), waarom je juist wilt formatteren.

Toegevoegd na 3 minuten:
En inderdaad goed naar kiswum luisteren op dit punt: alle documenten en al 't andere werk gaat allemaal verloren als je je documenten niet op een D-partitie of op een 2e harddisk hebt staan, o.i.d...
En vertrouw alleen op een backup als je die eerst naar een andere PC hebt kunnen kopiëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry voor de -, was foutje