Wat is de meest effectieve manier om php te leren, van scripts? [zie uitleg]

Ik heb van een vriend van mij wat php scripts gekregen, maar om ze volledig te begrijpen wil ik ze helemaal nachecken. Nu zet achter alles (zelfs de dingen die ik gewoon snap) een commentregel met in normaal nederlands uitgelegd wat er gebeurd.

Weet iemand misschien een betere? Of is dit de beste manier om het te leren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het is een beetje een omgekeerde manier van leren. Normaal ga je uit van een doelstelling, dat analyseer je dat (systeemanalyse), dan vat je de oplossing in een schema (Systeemontwerp) en vervolgens codeer je de bijbehorende software, in een programmeer-taal die je beheerst. In jou geval is het meer een vorm van "reverse engineering", je kijkt adhv de codering wat er gebeurd, maar de vraag is of je hiermee het "ontwerp" ook begrijpt of alleen blijft steken in het begrijpen van wat de specifieke PHP-opdrachten betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via internet modules zoeken en zo beginnen dingen op te bouwen via tutorial.

Verder leer je het vooral "by trial and error".
Je hebt een progje waarmee de tekst meerdere kleuren krijgt, maar dat kan je allemaal vinden op de volgende link.
Hier vindt je alles om te beginnen, van uitleg, documentatie tot werkelijk starten.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende websites om PhP te leren, een site die ik handig vind is w3schools.com (engels). Ook kan je op een forum kijken; phphulp.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je nieuw op GV ? Want als je antwoorden geeft die al gegeven zijn worden ze wel weg gehaald inderdaad.
Als dit je eerste ervaringen met scripten/programmeren zijn, dan kun je het beste eerst even wat basis kennis over scripten en programmeren gaan bestuderen.

Er van uit gaande dat dit je eerste ervaring met scripten of programmeren is:

Beste voor jou is dan natuurlijk de basis van PHP.
Snelste manier daartoe is het wwweb.
http://www.w3schools.com/php/php_intro.asp

Helaas (niet echt) verwijst men vaak toch eerst naar javaScript en HTML voor de grondbeginselen, voordat je PHP op een efficiënte manier kunt gaan gebruiken.

Het is aan jou of je daar inderdaad wilt beginnen, of dat je dat in een later stadium doet. Maar je zult er inderdaad t.z.t. aan moeten geloven. Zeker de HTML.
Want zonder die 2 kun je PHP niet efficiënt gebruiken.

Dus je zit hoe dan ook aan een omweg via HTML en javaScript vast wanneer je PHP wilt leren gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JS hoef je echt niet te kennen hoor, voor php..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel als je de werklast voor de PHP-server zo laag mogelijk wilt houden. Dan is het beter om de cliënt ook een deel van het werk te laten doen. Dat doe je gewoonlijk met javaScript.