Waarom moet ik eerst Python leren om hacker oid te worden?

Na op internet rond te kijken, staat er bijna overal dat om hacker oid te worden het handig is om met Python te beginnen. Waarom? Stel, ik ken Python, wat kan ik dan daarmee op het Internet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja, het is niet om "hacker" te worden, ik wil gewoon later een eigen website opzetten en deze te testen; ik ben geen agressief/jattend type ;).

Sherlock.

Toegevoegd na 11 uur:
Ja, maar nu mijn 'deelvraag': Waarom Python? Welke connectie heeft python met het internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes holmes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Fantasia! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.python.org/about/ Succes Sherlock !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)

Het beste antwoord

python is inderdaad snel en effectief en je kan er bijna alles mee.
Zo zijn er een aantal libraries waarmee je code kan injecteren en libraries die je kan gebruiken om bufferoverflows te genereren.
Een boek wat hierover gaat is "Grey Hat Python".

Een e-book kun je hier vinden:
http://www.mediafire.com/?in0mznjntny

Het is echter wel aan te raden dat je eerst al wat python kent en je goed weet hoe computers werken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor het gebruik op internet heeft python ook hele handige labraries.
Bijvoorbeeld urllib, hiermee kan je pagina's ophalen en je voordoen als een bepaalde browser en zelf postdata meesturen.
Maar er zijn ook nog een heleboel andere libraries die hierbij handig zijn.
Hier zie je hoe je urllib gebruikt : http://www.hackthissite.org/articles/read/1053

Die libraries zijn ook de reden waarom veel webspiders (denk aan wat google doet) in python worden geschreven.

Net zo belangrijk is het dat er een interactieve shell is waarin je realtime dingen kan proberen (je hoeft dus niet telkens een script te maken, dat op te slaan en te runnen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt niet zomaar "leren" hacken. Er zijn zoveel verschillende dingen, en het word ook steeds ingewikkelder. Hiervoor heb je ten 1e een ict opleiding nodig. Een "hacker" moet computers van binnen en van buiten kennen. Daar gaan al jaren overeen. En dan moet je je nog bezighouden met allerlei illegale praktijken om het onder de knie te krijgen. Kort samengevat: hacken kun je niet zomaar leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je met Python sneller en effectiever kunt programmeren, het op ieder platform (Windows/Linux/Mac/Web/Android etc.) draait maar vooral omdat het realtime programmeren mogelijk maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Python werkt heel breed en toch blijft het maar een scripttaal, je kan pas goed hacken/cracken door eerst goed te kunnen beveiligen.