Is lettertype 12 met Calibri even groot als 12 met Times New Roman?

Ik moet mijn profielwerkstuk maken en dat moet met lettergrootte 12. Times New Roman is vaak de standaard, maar ik wil graag typen met lettertype calibri, omdat ik die veel mooier vind. Kan ik dat dan ook met 12 doen of is dat veel groter dan Times New Romans 12?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Zet maar eens in 'word' twee maal het zelfde woord, dan zie je dat alle letters even groot zijn.

Dus het lettertype van Calibri 12 is even groot als dat van Times New Roman 12.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De 12 staat voor het aantal pixels dat de letters hoog kunnen zijn. Dus ze zijn dan (ongeveer) even groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem de proef op de som! Maak een word document dat er niet toe doet; selecteer alles met CTRL-A en verander het font. Dan zie je wat er gebeurt.