Hoe kun je een thuisnetwerkje maken tussen 2 computers die beide draadloos met een modem zijn verbonden?

Graag in jip en janneke taal daar ik er niet veel verstand van heb.

Toegevoegd na 5 minuten:
1 pc draait op windows xp en 1 op windows vista

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Besturingssystemen van de pc's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XP en vista aan elkaar knopen is een ramp. Even een paar mappen sharen is niet voldoende. Ik weet niet meer waarom ik het destijds niet aan de praat kreeg, maar sindsdien loop ik met een grote boog om vista heen. Win7 en XP gaat prima...

Antwoorden (3)

Als ze allebei al zijn verbonden met de modem dan is je thuisnetwerk er al. Good job!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja oke maar hoe kan ik dan bestanden van de ene naar de andere pc sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Usb stickje pakken.;)
Als je via draadloos netwerk wil doen is gevaarlijk.
Iedereen kan dan bij je bestanden komen, en ik denk niet dat je wilt dat iedereen je vakantiekiekjes ed kan zien. Ze moeten wel je netwerk gehackt hebben. Maar dat us tegenwoordig niet zo moeilijk meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet zo bang voor hackers dus ik wil het graag gewoon zonder usb stick doen. Maar hoe want mijn ene pc kan de andere niet zien volgens mij.
Hoe stel je dat in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 Dat is toch nog geen netwerk???!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een netwerk is als er 2 of meer devices met elkaar verbonden zijn.
Een complete uitleg stap voor stap staat hier:

http://tweakers.net/reviews/171/6/thuisnetwerken-een-uitgebreide-beginnersguide-windows-configureren.html

In het kort:
- Je moet alle computers onderdeel maken van hetzelfde netwerk. Hiertoe moet je bij netwerkinstellingen een werkgroep naam opgeven. Je kan hiervoor het makkelijkste in je controle paneel de wizzard gebruiken: Nieuwe verbinding -> Thuisnetwerk

- Je moet van alle computers de stukken hardeschijf die je op het netwerk zichtbaar wilt hebben delen. Hier gebruik ik zelf altijd een aparte folder voor, waar alleen dingen zoals foto's op staan. mocht iemand dan op je netwerk binnen dringen, dan zijn ze nog maar tot de minder gevoelige bestanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook gewoon met je computer een netwerk maken, maar dan is het LAN en zit je niet op internet. Het is maar net wat je wilt