ik heb een dir met videobestanden die als naam de datum en tijd hebben,hoe krijg ik deze bestanden per datum in een aparte map met een scrip?

De naam van de besstanden is dus 20110923 1530.mts enz

Toegevoegd na 2 dagen:
Is het ook mogelijk om dit zelfde te doen met de aanmaakdatum van het bestand.
Het script werkt uitstekend voor de bestandsnamen. Het scheelt veel handwerk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat ook. Ik zoek de juiste syntax even uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super. Waar kan ik zelf meer info vinden?

Het beste antwoord

Ik denk dat je met Windows Powershell een heel krachtig script hiervoor kunt schrijven. Wil je dat ik dat uitzoek?

Toegevoegd na 34 minuten:
Dat laatste was een retorische vraag... ;-).
Ik heb niet zo veel PowerShell ervaring, maar ik wist dat het prima zou lukken hiermee. Stop onderstaand scriptje in een bestandje "mover.ps1" tussen je videobestanden.

Foreach ($file in Get-Childitem .\*.mts)
{
$dir = $file.name.Substring(0,8);
if (!(Test-Path $dir))
{
New-Item $dir -type directory;
}
Move-Item $file $dir\.;
}

Download en installeer PowerShell als je die niet al op je computer hebt staan. Ga naar een PowerShell prompt. Draai het script middels .\mover.ps1

Als je een script beveiligingswaarschuwing krijgt, moet je de PowerShell prompt even in Administrator mode draaien, en met het commando "set-executionpolicy remotesigned" de restrictie weghalen.

Toegevoegd na 2 dagen:
En inderdaad, PowerShell rocks...:

Foreach ($file in Get-Childitem .\*.tmp)
{
$dir = $file.CreationTime.ToString("yyyyMMdd");
if (!(Test-Path $dir))
{
New-Item $dir -type directory;
}
Move-Item $file $dir\.;
}

Met dit script worden de directory namen afgeleid uit de creation time van de bestanden. Veel plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super antwoord bedankt