wat is een fijne programmeer tool?

wat is een fijne programmeertool?
ik ken/gebruik: Microsoft visualstudio & Setup Factory.
weten jullie nog fijne programma's? dan hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik weet niet wat het doel is van je vraag, en of je zelf wilt programmeren, en zo ja in welke taal,
maar ZEND is de mooiste voor PHP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PHP is geen programmeertaal, maar een scripting language. Er is een verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt om een tool gevraagd en er wordt als voorbeeld VB script gebruikt. De vraagsteller maakt klaarblijkelijk geen onderscheid tussen scripten en programmeren. De te bereiken functionaliteit is ook vrijwel gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is die - van jouw, j0ve ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar zie jij staan dat er als voorbeeld VB script gebruikt wordt dan?
Bovendien is de functionaliteit helemaal niet gelijk. Software maken is iets heel anders dan software aansturen.
Dus ja, die min is van mij ja :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnetjes; dan ben je een van de weinigen die er openlijk over is. Valt nog mee dat je voor spelfouten niet ook minnetjes uitdeelt :-D VB script; je hebt gedeeltelijk gelijk, in Visual Studio kan je in VB scripten maar niet alleen. En setUp Factory is qua gebruik vergelijkbaar met VBscript.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb helemaal gelijk.
Met Visual Studio kun je ook gewoon Visual C schrijven, en aangezien de vraagsteller het heeft over programmeren en niet over scripten, neem ik aan dat ie dat bedoelt, en niet VB script.
Setup Factory is gewoon een tooltje waarmee je eenvoudig software installers kunt maken, en heeft een eigen scripttaal, zoals bijvoorbeeld Flash actionscript heeft. Maar dit is nog meer low level dan een web of bash scripting taal. De syntax van java, javascript, VB script, en PHP is inderdaad in meer of mindere mate afgeleid van C, maar dat is dan ook het enige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien maak je software installers voor software, niet voor scripts.
Nog meer bewijs dat het hier echt over programmeren gaat en niet over scripting.
Eclips is een erg prettige ontwikkelomgeving, geschikt voor verschillende programmeertalen.

Toegevoegd na 26 seconden:
Eclipse, dus.
bamibal
12 jaar geleden
Kijk ook eens naar de Visual Basic omgeving achter Microsoft Excel (VBA). Verrassend veelzijdig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
visual basic 2010 express

is wel handig en overzichtelijk