Ik wil graag een nieuwsportaal beginnen op Internet, is Wordpress dan een verstandige keus?

En wat voor plugins raden jullie mij eventueel aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wordpress is daarvoor een redelijk goede keus.
Plugins in ieder geval om importeren van video's en foto's mogelijk te maken. Iets om automatisch trefwoorden (tags) te genereren.
"Koppelingen" toevoegen is een beetje geklungel.

Ik denk eigenlijk dat je veel beter af zou zijn met Joomla.
Dat is veel flexibeler, en wordt veel gebruikt voor sites die snel aangepast moeten kunnen worden.
Met Joomla kun je er ook een hele community omheen bouwen, zoals bv nu.nl ook een beetje heeft.

Mensen kunnen dan een account bij je krijgen, en je kunt hen daar bepaalde rechten op toe kennen.
bv X mag teksten en foto's plaatsen,
maar Y mag alleen foto's toevoegen,
en Z mag videoclips met geluid neer zetten.

Om maar iets te noemen.

Je grootste probleem gaat een betrouwbare hosting provider worden wanneer je er in eerste instantie niet veel geld aan uit kunt geven.

http://www.higherlevel.nl/forum
Kijk voor professioneel advies eens op higherLevel.nl
Niet schrikken. Dat zijn namelijk Echte Deskundigen op vele gebieden. Gefinancierd door het ministerie van economische zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zeer geschikt, onder meer door de eenvoudige wijze waarop je 'posts' kunt toevoegen. Er zijn voortreffelijke templates te vinden voor een nieuwsportaal, uiteenlopend van saai en zakelijl tot modern en magazine-style.
Bijkomend voordeel is de ingebouwde newsfeed functionaliteit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe ervaren je bent met php, maar als het niet lukt is dit ook wel een goed optie: http://www.weebly.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik heb ook wordpress kijk maar eens op mijn site,