Eigen hosting bedrijf.. Wat heb je er voor nodig?

Hey mensen!

Ik heb een vraag... Voor misschien in de toekomst een hosting bedrijf.. Alleen dan heb je een ftp server nodig.. Kan je dat ook huren bij een datacenter? En hoeveel ben je er dan ongeveer voor kwijt? En wat heb je nog mee nodig voor een hosting bedrijf?

Ik codeer namelijk en wil een klein hosting bedrijfje oprichten..
Ik ben minderjarig en heb dus nog geen opleiding gehad

Super bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je wilt beginnen met je eigen hosting bedrijfje, lijkt het me handig als je eerst een VPS Server koopt/huurt bij een bestaand hosting bedrijf, zodat je weet hoe alles werkt e.d.

LET OP: Bij het beginnen van een Hosting bedrijf zal je startbudget gemiddeld wel een paar duizend euro moeten zijn (indien redelijke kwaliteit).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is dat als je een VPS huurt, of een eigen echte tastbare dedicated server dat je een control-panel erbij koopt. Dit maakt het beheer van de server en het administratieve deel om gebruikers te beheren een stuk makkelijk. Voorbeelden zijn Plesk en Directadmin.

Het beste idee is om Linux (liefst CentOS) als operating-system te gebruiken. Deze is erg stabiel, maar gezien er geen omgeving inzit zoals windows kent (knoppen, dialoog vensters) is het een 'must be' om eerst wel kennis van Linux op te doen.

Als dit allemaal te hoog gegrepen is, zeker voor een beginner, neem dan een Resellerpakket bij een webhosting. Dan hoef jij alleen maar de administratieve taken uit te voeren (account aan te maken, domeinen te koppelen) en niet te bekommeren om de server(instellingen) zelf.