wat moet ik aanleveren als ik een layout verkoop gemaakt met microsoft office frontpage 2003 ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hangt er vanaf wat je hebt afgesproken. Als ik iets laat ontwerpen dan wil ik alleen een pdf hebben. Vervolgens haal ik daar met illustrator alle afmetingen en kleurcodes uit en die zet ik om naar CSS.

Sommige mensen willen als ze je layout kopen ook de bronbestanden hebben. Andere minder technische mensen willen meteen alles gesliced met de html files en css kant en klaar hebben van je.

Layout is in deze context dan ook een beetje een breed begrip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt inderdaad af van wat je hebt besproken met de klant. Alleen als je hebt afgesproken om de bronbestanden te leveren moet je dit doen en anders nooit. Lever dan een pdf of jpg bestand en niet het origineel. Maak daarnaast ook afspraken over wat ermee gedaan wordt; door wie wordt dit gebruikt en hoe? Moet je naam erbij staan, mag de klant het weer doorverkopen, etc. Kortom: zet afspraken op papier en bedenk of je het bronbestand weggeeft of dat je een pdf maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er helemaal vanaf waarvoor je die layout gemaakt hebt .
Is het voor een tijdschrift ? Een poster ? Een website ? Een interface voor een applicatie ? Een presentatie voor op een scherm van een auditorium ? Een kinder-boek ? Een zeefdruk ?

Als dat bekend is, dan vallen er al heel wat bestandsformaten af.

En dan hangt het nog af van wat je klant aan apparatuur heeft om je layout te gebruiken.
Meestal geven klanten trouwens zelf aan wat voor bestandsformaat ze an je verwachten en in welke resoluties, kleuren, kleurdieptes et cetera.