Hoe krijg ik op een kaart (pdf) het zo -dat als ik op een lokatie klik- het adres getoond wordt? In InDesign maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet daarvoor een imageMap maken met mouseOver functies.
Aangezien je InDesign lijkt te hebben, zul je waarschijnlijk ook Dreamweaver hebben.

Kijk eerst eens bij de "help" functie van Dreamweaver.
Als je er niet uitkomt is het waarschijnlijk veel te hoog gegrepen voor je. Althans; op dit moment.

Maar verdiep je eens in de volgende termen:
imageMap
mouseOver
CSS
stylesheets

Een heel korte handleiding is deze:
1. zet je pdf in photoshop om naar een jpg of png
2. in dreamweaver zet je de afbeelding als achtergrond neer.
3. maak er een imageMap van en koppel aan de "hotspots" een actie waarbij een tekst in een kader verschijnt.
4. tekst en kader maak je op in CSS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt Adobe Acrobat nodig om interactieve PDF-bestanden te maken. Ook kun je evt. e.e.a. eerst in HTML maken en dat vervolgens converteren mbv Acrobat naar PDF.