Hoe worden de iphone/ipod apps geencodeerd?

Als je een gedownloade app bekijkt (via iFile bijvoorbeeld) en je het programma zelf wilt zien, zie je alleen maar rare tekentjes. Hoe worden deze apps geencodeerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Apps worden gecompilleerd voordat ze te downloaden zijn. Het wordt van een programmeertaal omgezet in machinetaal. Net als dat een .exe bestand op een pc ooit een programmeertaal was die gecompileerd is. Wat jij probeert, is een .exe bestand in kladblok te openen. Wat je dan ziet is een soort van machinetaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is dan het txt bestand. Net zoals dat je een website ik kladblok maakt. Je ziet alleen maar lettertjes. Maar als je het omzet in .html dan is het een website! Zo werkt IPhone ook. Eigenlijk elk programma. Via deze manier kan je bijv. Je Doodle Jump highscore aanpassen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet. Dit zijn geen gewone lettertjes, dit zijn allemaal blokjes en andere gekke tekentjes. Waar jij het nu over hebt zijn de .plist files, die zijn er inderdaad soms, en die zijn ook niet geencodeerd. Maar de meeste app files zijn da wel. - dus.