Hoe moet ik al mijn programma's extern op slaan,zodat deze weer bruikbaar zijn op een nieuwe laptop?

Er staan programma's bij waar ik nier meer het instalatie programma van heb.BVD.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit vindt ik een van de verschrikkelijkste problemen van Windows. Onoplosbaar. Het enige wat je zou kunnen doen is een image maken van je oude schijf. Maar dat lost ook niet veel op. Als ik op een nieuwe laptop overga, moet ik mijn Delphi ontwikkelomgeving opnieuw opzetten en dat kost mij - vanwege alle plugins en libraries - dagen van zweten. en veel/hard vloeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er nog niet uit maar denk wel dat het zo afloopt.Mijn hartelijke dank voor alle antwoorden.

Andere antwoorden (6)

Ik zou kiezen voor een Externe harddisk (te koop bij bijna iedere elektronica-zaak).
Daar zet je al je programma's op en die koppel je vervolgens van je laptop af.
Als je dan je nieuwe laptop hebt, kun je het weer kopieren naar je harddisk. Het installeren van dingen is echter wel gewoon nodig.

Als je geen externe harddisk aan wilt schaffen zou ik toch gaan voor het op cd / dvd zetten van je spullen. Kost je echter wel veel tijd en dvd's.

Ik weet eerlijk gezegd niet of er nog andere mogelijkheden zijn. Mijn ervaringen zijn in ieder geval het best met de bovenste optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen installatiebestanden meer hebt dan kan je het op windows systemen met 99,9% van alle programma's vergeten. Ze copieren naar een externe schijf maakt dan niets meer uit: Deze programma's maken tot diep in windows aanpassingen om juist te kunnen functioneren. Alleen de bestanden uit de map met het programma kopieren is niet voldoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet precies hoeveel geheugen het is maar je kan een ryan disc gebruiken die kan in de Usb poort en kan tot 16gb op en over een tijdje 32 GB of een sdhc die gaan nu tot 64GB en binnenkort al 128GB.
Je kan ook beide lapops op hetzelfde netwerk aansluiten via wifi of Lan en de bestanden gewoon overzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het alleen om programma's gaat die je hebt gedownload dan kan het volstaan om gewoon de .exe bestanden op een schijfje te branden. Ik heb daarvoor een map in Mijn Documenten gemaakt met de naam Setups waarin ik gedownloadde programma's opsla en vandaaruit installeer, zodat ik ze niet steeds opnieuw hoef te downloaden of het risico loop dat ik ze niet terug kan vinden op het web.

Je kan dan de op je nieuwe laptop gewoon vanaf het schijfje de .exe bestanden van het programma aanklikken en opnieuw weer installeren. Deze bestanden nemen haast geen ruimte in beslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Microsoft heeft een standaard tool om gegevens en programmasettings over te zetten naar een nieuwe pc, maar de programma's zelf zul je opnieuw moeten installeren. Dit tooltje staat op bv. op de XP en Vista CD en kan je bij MS downloaden.

Veel programma's kun je tegenwoordig ook als 'portable' downloaden/installeren; dat houdt in dat je ze op een USB-stick/schijf kan zetten en zo vanaf elke pc direct kan starten, zonder dat je ze eerst moet installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

jelle
jelle (2541)
Als je geen installatiebestanden meer hebt dan kan je het op windows systemen met 99,9% van alle programma’s vergeten. Ze copieren naar een externe schijf maakt dan niets meer uit: Deze programma’s maken tot diep in windows aanpassingen om juist te kunnen functioneren. Alleen de bestanden uit de map met het programma kopieren is niet voldoende.

Helemaal gelijk.

domtic (746)
Microsoft heeft een standaard tool om gegevens en programmasettings over te zetten naar een nieuwe pc, maar de programma’s zelf zul je opnieuw moeten installeren. Dit tooltje staat op bv. op de XP en Vista CD en kan je bij MS downloaden.
Veel programma’s kun je tegenwoordig ook als ‘portable’ downloaden/installeren; dat houdt in dat je ze op een USB-stick/schijf kan zetten en zo vanaf elke pc direct kan starten, zonder dat je ze eerst moet installeren.

Helaas werkt dit vrijwel nooit naar behoren. Indien je alleen data als documenten, audio, video, et al, wilt bewaren; Wat ik de meeste mensen aanraad, is een *nix livecd te gebuiken en alle belangijke dat vanuit die *nix GUI ergens te bewaren. FTP, fish, smb, afs, nfs, whatever ..

Toegevoegd na 3 minuten:
Program Files\ ... of Windows\ ... bewaren, heeft inderdaad echt geen zin. MIsschien dat je hier nog een Java\JRE. of Java\JDK mee bewaart, maar die kan je net zo goed weer downloaden. Tooltjes die enkel en alleen uit een executable bestaan, zijn meestal toch gratis, kan je ook wel weer ergens vandaan trekken.