Hoe open ik een mySQL database en kan ik er dingen uit verwijderen?

Ik moet voor mijn "werk" de MySQL Database halen. Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe/waar dit moet! Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er zijn hier 2 scenario's: of er is al een bestaande database en die moet je 'leeghalen' of 'aanpassen', of je moet een nieuwe database installeren.

Op nummer 2: www.mysql.com kun je een gratis versie van MySQL downloaden en installeren. Installatie is vrij recht toe, recht aan, dus dat mag geen problemen geven.

Wil je echter uit een bestaande (of de nieuwe) database, informatie halen, verwijderen of toevoegen, dan moet je daarvoor interacten met de database. Het makkelijkste hiervoor voor jou is denk ik Navicat. Deze kun je (wederom gratis) downloaden op Navicat.com.

Links toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan heb je een webdomein nodig. Die moet je bij een hosting bedrijf kopen. Daarna heb je toegang tot MySQL en PHP etc. Ik zit zelf bijvoorbeeld bij One.com. Misschien daar proberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraagstelling wekt bij mij het angstige gevoel op dat je eigenlijk niet eens weet wat een database is en wat je er mee kan doen! Hebben ze op je "werk" al MySQL draaien of moet je de software ook nog ophalen?
Daarnaast moet je ook eigenlijk wel de taal SQL kennen. Iets weggooien uit de database doe je dan gewoon middels:
DELETE FROM WHERE
bijvoorbeeld:
DELETE FROM gebruikers WHERE userid = "Jan"
Dit geldt ook voor andere databases zoals MSSQL en Oracle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik maak uit je vraag op dat je een bestand hebt staan op je PC. Deze kun je gewoon openen in kladblok/notepad. Tip: Maak eerst wel een kopie.