Hoe kan ik stukjes uit website knippen?

Het zelfde als Printscreen alleen dan gelijk uit de website (niet eerst printscreen dan in paint en dan knippen.) zodat je scherpe afbeeldingen krijgt? Bijv. alleen de naam van de website en het logo etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rechtermuisknop > afbeelding opslaan als... al geprobeert?

Antwoorden (8)

Klik met de rechter muisknop op de afbeelding. Kies "afbeelding opslaan als..." en sla de afbeelding op waar je hem hebben wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In windows 7 heb je het knipprogramma. Dit kan je openen en dan kan je een stuk "uitknippen" en opslaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Firefox heb je een add-on: ScreenGrabber.

Die maakt een hele print-screen van een site, van onder tot bovenaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik photoshop of paint.net,
je kunt lagen aanmaken en vrij eenvoudig knippen en plakken

Toegevoegd na 3 uur:
je kunt ook met bijvoorbeeld firebug (is oa een plugin voor firefox) de code achter de site editen, maar zodra je het scherm ververst is het weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zèlf heel enthousiast over UltraSnap, gratis te downloaden. Je krijgt dan wel iedere keer de vraag of je je wilt registreren maar dat doe ik al jàren niet en het werkt nog steeds.
Ik heb onlangs (voor etiketten op jampotjes) wat illustraties van div. vruchten opgezocht en de gevonden (en goedgekeurde) plaatjes met UltraSnap geselecteerd en toen opgeslagen als *.jpg. Vervolgens heb ik die in een etikettenprogrammatje (Cards&More) gevoegd met de benodigde tekst en zo heb ik prachtige, professioneel ogende, etiketten gemaakt.
Met Cards&More heb ik ook eens badges voor de deelnemers gemaakt: 't logo van de club met Ultrsnap overgenomen en de naam uit een excel-bestand laten invoegen. Scheelde véél werk!
Maar ik gebruik het vaker, bijv. om een tabel uit een site over te nemen.
Enige beperking - volgens mij -is dat ik alleen kan selecteren wat op het scherm staat. Dus grotere delen moet dan in twee of meer keer. Maar dat komt bij mij niet vaak voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snippy downloaden, maar een paar kb klein, geen zipbestand, geen gedoe, perfect! Nooit een beter programmaatje tegengekomen! Gratis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heel fijn programma is Gadwin Printscreen.
Hiermee kun je zelf bepalen welk gedeelte je kopieert en waar je het wil opslaan. In het Nederlands en freeware.
http://www.gadwin.com/download/pspro_setup.exe

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
druk met de rechter muisknop op de afbeelding. Kies "afbeelding opslaan als…" en sla de afbeelding op waar je hem hebben wilt