Wat doe ik fout als foto's pixelig op worden?

Ik ben mijn website aan het maken. In webpage designer. Maar nu zet plaatst ik de foto's in een frame. Zodat er een beetje een ronding om de foto heen komt.
Volgens mij krimpt hij de foto's dan wat in om het passend te maken. Hoe plaatst ik mijn foto's zodat ze wel scherp blijven? Moet ik ze eerst verkleinen? Hoe klein dan? Moet ik andere foto's maken?

Toegevoegd na 24 seconden:
http://www.loveforcakes.nl/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

De 3 foto's die ik zie staan zien er goed uit.
Je moet altijd proberen om eerts de foto zelf goed te maken natuurlijk en dan is het licht het belangrijkst.
En niet gan knippen in foto's, verkleinen kan wel, als jou fotoprogramma dat niet goed kan kun je dat hier proberen; http://www.fotoverkleinen.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij krimpt de foto's in om ze passend te maken, in principe kan je fotos verkleinen zolang je dat maar horizontaal en verticaal met gelijke waarde doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe scherp ze zijn, dat ligt aan het aantal pixels van de afbeelding. Wanneer het er veel zijn, dan kun je ook de afbeelding groter maken. Te weinig, dan moet de foto inderdaad kleiner gemaakt worden. Maar je moet afbeeldingen nooit zomaar vergroten of verkleinen van het origineel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je foto's verkleint, zorg dan dat de hoogte/breedte verhouding gelijk blijft. Meeste foto's zijn 3/4, maar de wat duurdere camera's hebben 2/3.

Daarbij is het belangrijk te weten dat een foto om te printen 300 dpi dient te zijn en voor om het web te gebruiken 72 dpi.

Laatste tip: zorg altijd dat de foto's het formaat zijn, dat je wilt laten zien op de site. Dus niet de site zelf laten verkleinen. Dit vertekent de foto's altijd ietsje en en kan dat kleine beetje irritatiepuntje geven.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat je programma ze begint uit te rekken dan ze waren of de kwaliteit omlaag haalt om het op een verantwoorde manier te tonen aan bezoekers, anders moeten de foto's lang laden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je foto's pixellig zijn is meestal de foto niet scherp genoeg of de belichting is verkeerd. Ook als je ze heel erg vergroot worden ze pixellig maar dat is normaal.