Geadvanceerd html form tutorial?

Ik ben op zoek naar een html forum tutorial waar je berichten mee kan versturen, maar niet je mail client wordt geopend. Ook met doorverwijzing naar bedankt.html.

Weet iemand waar ik dat kan vinden? Alvast bedankt.

Ps: er mag javascript inzitten. GEEN php.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Email versturen vanuit JavaScript gaat niet lukken. JavaScript kan alleen handelingen verrichten binnende omgeving van je webbrowser, aan de kant van je eigen computer.

Voor het versturen van email moet een verbinding worden gelegd, vanaf de server naar elders. Hiervoor is een back-end scripttaal als PHP, ASP, ASP.NET, Ruby, Perl of Python noodzakelijk.

Met alleen HTML en JavaScript gaat dit dus helaas niet lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het dan wel mogelijk im geen phpmail() te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen PHP mail() wilt gebruiken kun je een andere back-end taal kiezen. Of misschien is el wel door iemand een SMTP-client geschreven in PHP. Maar waarom wil je geen PHP mail() gebruiken?