Hoe kan ik mijn pc weer opstarten.

Wij hebben voor de kids een aparte pc voor spellen maar nu heeft 1 van de jongens het wachtwoord gewijzigd om op te starten en weet dit niet meer.
Wie weet hoe ik de pc kan opstarten zonder dat wachtwoord te hoeven gebruiken.
Gebruiken op die pc windows 95.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Wachtwoord vergeten om in te loggen in Windows? Het is heel eenvoudig om het wachtwoord te wissen. Doe daarvoor het volgende:

Start uw PC in de veilige modus met MS-DOS-prompt. Dit kunt u doen door bij de start van uw PC een aantal keer te drukken op F8 (bij sommige computers: de CTRL-toets). Kies in het keuzescherm dat dan verschijnt, voor MS-DOS in veilige modus. Type daarna "cd windows" (zonder aanhalingstekens). Daarmee komt u in de windows-folder. Type vervolgens "del *.pwl" (zonder aanhalingstekens) en druk op enter. Start vervolgens uw PC opnieuw.

als dat niet lukt raadt ik aan om windows cd in te doen en alles opnieuw te instaleren

Mvg Maverick
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer onderstaande link van Microsoft.
Goede kans dat het gaat lukken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je +