Hoe haal je de achtergrond bij photoshop weg uit een foto?

ik wil een gedeelte van een foto voor een andere achtergrond plaatsen. nu weet ik dat je met magic wand tool en quick selection tool gedeeltes uit de foto weg kunt halen. Echter, dan pakt hij een bepaalde kleur, maar omdat de foto niet de beste kwaliteit heeft, pakt hij ook het plaatje mee wat ik wil hebben. Kan ik zelf misschien ook met aanklikken of iets dergelijks bepalen welke vlakken ik weg wil hebben en welke moeten blijven?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

bij fotoschop is bijna alles mogelijk ,zo kún je met de lasso (magic ,polygone ,etc )een bepaald gedeelte selecterenen vervolgens bewerken ,er is een boek wat alle mogelijkheden behandelt met voorbeeldfoto opdrachten enzovoort ,het heet classroom in a book ,in het nederlands geschreven, met de opdrachten op cd rom
vanaf €30,40 bij bol.com ik heb er heel veel aan gehad .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gebruik je polygonal lasso tool. Hiermee kun je objecten selecteren door langs de rand van het object te klikken, en vervolgens het pad te sluiten bij het eerste punt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de magic wand werkt kan je ook ge gevoeligheid van de toverstaf instellen. Boven in de werkbalk is hier een box voor beschikbaar waar je een getal kan ingeven tussen de 1 en de 100. Hoe lager het getal hoe preciezer de kleur die je selcteert ofwel hoe minder je tegelijk selecteerd. Ook met maskers kan je heel precies een onderwerp vrijmaken van de achtergrond., zie bijvoorbeeld:

http://www.womenontheweb.nl/kennisdelen/multimedia/voorwerp-vrijmaken-van-de-achtergrond-in-photoshop