Hoe voeg je een Youtube video toe in Wordpress?

Bij Wordpress kun je videos toevoegen, maar tot nu toe, wilt het me maar niet lukken (mits ik van een andere site de html code pluk waar het ineens ook niet meer kan) om een Youtube filmpje in Wordpress te plakken. En, aangezien ik best veel filmpjes ook heb die ik op me wordpress wil plaatsen, vraag ik u allen, hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je op youtube de embed code kopieert en dan vervolgens in de HTML editor van Wordpress plakt als je een post maakt dan kun je hem erop zetten zonder plugin.

Dus als je een nieuwe post maakt selecteer je de tab HTML
Daar plak je de bijv de code

Dan zul je zien dat als je terug gaat naar "visual" je het filmpje ziet..

Zie foto voor meer duidelijkheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hiervoor moet je een plugin downloaden voor wordpress en installeren, daarna kan je gewoon de url in je tekst zetten. De plugin heet youtube embedder geloof ik maar ik ben niet 100% zeker maar je zult t wel vinden