hoe maak je met Sony Vegas 7 een schiet effect.

graag volle beschrijving ( van wat je moet doen en waar je op moet klikken ) alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste,

Een schieteffect (muzzle flash) invoegen is niet alleen een kwestie van een paar knopjes indrukken. Je zult er zelf wat voor moeten doen

Als eerst zal je een afbeelding moeten vinden die de vlam voor zal gaan stellen. Gebruik bijvoorbeeld deze:
http://img.howcast.com/marker_thumbnails/123783/Muzzle_Flash_Side.png

Je ziet dat deze afbeelding een zwarte achtergrond heeft, die moet je als eerst weghalen.
- Dit doe je met het effect "Croma Key".
- Zet de chroma key over dit bestandje en kies de zwarte kleur.
- Speel wat met de effectinstellingen om meer of minder gevoeligheid in te stellen.

Plaats de muzzle flash op de juiste plaats (aan het eind van de loop van een geweer neem ik aan).
Geef hem de juist duur. 1 of 2 frames zijn goed.

Een iets uitgebreidere uitleg kun je hier vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=XHSUkgFoYA4

Suces met je film ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volg mij op youtube ----->>>>> Keyboardman77