Hoe maak ik hier een sha1 van?

Ik heb nu een MD5 beveiliging op mijn site, maar wil er een sha1 van maken. Hoe doe ik dat.

Dit is wat ik voor md5 heb:

md5($password)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

op alle plekken md5() met sha1() vervangen, dus zowel bij het registreren als het login gedeelte. Pas wel op, door deze aanpassen zijn oude accounts onbruikbaar geworden. Je kunt er wel voor zorgen dat oude accounts met md5 worden behandelt, en nieuwe accounts met sha1. Maar dat wordt iets ingewikkelder.