Hoe kan ik mijn CSS compatible maken met zoveel mogelijk browsers?

Ik kwam er afgelopen week bij toeval achter dat mijn website in veel browsers (oa Google Chrome) niet zo wordt weergegeven als dat ik hem maak en zie in IE8. Ik maak bijvoorbeeld gebruik van dividers die ik met CSS een achtergrondplaatje heb gegeven zodat de hele website meeveranderd wanneer ik deze eens anders wil maken. Deze is roze met witte letters. Maar in veel browsers zie je de roze achtergrond niet waardoor de witte letters ook niet leesbaar zijn, en deze wil ik wel graag houden want het bepaald de uitstraling van mijn website.

Is er een manier om mijn CSS compatible te maken voor de meeste browsers, maar in elk geval voor de meest gebruikte browsers, en zo ja, wat moet ik dan doen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb hem nu werkend op de meest gangbare browsers. Er zaten inderdaad een aantal fouten in, en wist niet dat je met WC3.org ook css bestanden kon laten valideren (stom). Hij werkt nu alleen nog niet met IE6 waar ik even een andere vraag over heb gesteld.

Toegevoegd na 2 uur:
Oeps, W3C moet dan zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is een kwestie van ervaring en je css zo opbouwen dat het niet fout kan gaan. Denk hierbij aan nooit een padding links of rechts gebruiken in combinatie met een vaste breedte en ook niet padding boven of onder in combinatie met een vaste hoogte. Gebruik float alleen als het echt nodig is en vergeet dan niet de laatste de clear te maken. Denk ook eraan dat h1 en dergelijke een standaard opmaak heeft die per browser verschillend is. Stuur anders een linkje, dan kan ik nog even kijken als je er niet uit komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je, die is er. Je moet je om te beginnen aan de standaarden houden. IE is daar GEEN goede testbrowser voor. Beter kan je firefox nemen, welke zich grotendeels aan de stanbdaarden houdt.

Zie ook de tabel met welke browser wat kan: http://www.quirksmode.org/compatibility.html