Html of JavaScript vraag.

Hoi ik zou op mijn website een "tool" willen dat je een email kan verzenden. In een textveld typ je dan een bericht, druk je op verzenden(button) en dan wordt het berichtje automatisch naar het in het script staande mailadres gestuurd. dus geen mailto link waarbij er een mailprogramma wordt geopend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat zal niet gaan met HTML of Javascript, daarvoor moet je een Server Side Taal gebruiken. Zoals ASP, ASP.Net of PHP.
rose
12 jaar geleden
Je kunt wel alle voorbereidend werk doen met HTML en Javascript. In het formulier kun je desnoods de mailto-link als action opgegeven. Echter krijgt gebruiker dan wel een waarschuwing...

Beter is inhoud van het HTML-formulier naar je webserver te sturen en dan met een script de gegevens af te handelen, zoals @rose ook al aangaf. Overigens is een dergelijk "emailverzend-script" in bijv. PHP vrij eenvoudig en voorbeelden zijn genoeg voorhanden op Internet, zoals bijv. Formmail

Tot slot:
Je zou ook nog van een online-dienst gebruik kunnen maken om je mail te versturen. Even googlen..