Hoe maak ik een plaatje in HTML schermvullen?

Ben bezig een site te bouwen met notepad (i.v.m. een standalone pc en geen pakket aanwezig). Alle plaatjes staan in een subfolder en per html-pagina wil ik een plaatje als achtergrond. Ze verschijnen wel, maar "getiled", dus het plaatje wordt tig keer herhaald. Hoe stel ik het in dat het plaatje maar 1x en dan schermvullend getoond wordt? Dank en groetjes
Mart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

#img.source-image {
width: 100%;
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
}

http://css-tricks.com/examples/ImageToBackgroundImage/

Toegevoegd na 3 minuten:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

in je css: background-repeat:no-repeat;

Ik denk dat je een heel groot plaatje moet hebben om het plaatje schermvullend te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiervoor heb je css nodig. Dit kan zowel in een apart bestand als in hetzelfde. Het meest gebruikte is een apart bestand. Ik zal een voorbeeldje geven waarvan het gewoon in hetzelfde bestand staat: . Dan kan je nog de grootte e.d van het plaatje instellen. Als het goed is moet dit werken, maar ik heb dit zo uit mijn hoofd gedaan dus weet het niet zeker en heb het niet getest :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
background-image: url('');
background-size:1400px 900px; (hier stel je dan de grote in)
background-repeat:no-repeat;

Is css :)

Toegevoegd na 2 minuten:
http://stackoverflow.com/questions/376253/stretch-and-scale-css-background