ik ben geintresseerd in programmeren , ik ben nog vrij jong ( 15jaar) , het probleem is dat ik het niet op school kan volgen. waar moet ik beginnen?

Toegevoegd na 16 minuten:
ik zou graag in VB , java of een degelijke taal willen leren . en ik zou het graag thuis willen leren als dat mogelijk zou zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb zelf leren programmeren in python, zonder hulp.
Python is een duidelijke taal die makkelijk te leren is en waarmee je toch alles kan.
Voor programmeren heb je echt niet perse een opleiding nodig (al kan het soms handig zijn).

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn ontzettend veel tutorials te vinden op internet (van python, maar ook van alle andere talen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

hangt er van af wat je wilt programeren en in welke taal. PHP programeren (voor op het internet) is extreem populair en is iets wat je thuis ook kan leren! maar je hebt natuurlijk ook andere programmeertalen, zoals bijv. C++, Java, Visual Basic etc. ...

geef wat meer details, anders wordt het moeilijk om een antwoord te geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiervoor moet je de beroepsopleiding doen op het MBO of as je op de HAVO of hoger zit op het HBO. Je volgt dan de opleiding informatica. Meestal ga je na het voortgezet onderwijs dat je nu volgt , met je behaalde diploma, door naar de beroepsopleiding. Als je geen HAVO diploma hebt moet je in elk geval nog naar school tot je 18de.
12 jaar geleden
Ik heb nog een boekje liggen:
"Programmeren voor beginners". Kan je vast wel vinden in de bieb of in de boekwinkel.
Zo heb je ook "programmeren voor dummies" etc.
Kun je even kijken wat leuk is om mee te beginnen.

Dan is er YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=2lH5WYnxCMQ

Internetcursussen.
http://www.voorbeginners.info/javascript/

........er zijn er nog meer.

Fora:
http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=26527

Voordat je begint met programmeren zou ik zeggen:
begin eens met googlen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan voor PHP; veel informatie, tutorials en boeken over te vinden en ook erg interessant om te leren. Verder kun je er gewoon veel mee en wordt het door bijna elke website gebruikt. Ik begon vrij jong met websites en ontwikkel nu (14 jaar) ook dingen met PHP en MySQL. Het is dus ook op jonge leeftijd goed te leren!
Probeer ook fora uit over PHP e.d. hier zijn veel mensen actief die er wat van snappen, zodat je vragen kunt stellen en kritiek kan krijgen op je codes. Ook zijn er vaak tutorials te vinden en voorbeeld scripts. Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere bibliotheek met heel wat boeken die je zullen interesseren.
Hebben ze niet de programmeertaal die jij wil leren,kun je deze gratis daar bestellen.
Begin met bv programmeren voor dummies.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/programmeren-voor-dummies-cd-rom/1001004005510755/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020085212bnu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Programmaren kan je makkelijk zelf leren.
Zorg dat je een goed boek bemachtigd, en neem het door van het begin tot het einde.
Maak alle oefeningen die erin staan. Als je het boek hebt doorgewerkt dan kan je programeren.
Ik zou je adviseren om VB te doen. Dit is niet zo moeilijk en overzichtelijk. Voor VB kan je gratis bij Microsoft de benodigde software downloaden. Zorg pas dat je dit doet als je wilt beginnen want deze gratis versie is doorgaans beperkt houdbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Visual basic express is onbeperkt bruikbaar.
Het leren is in het algemeen niet het grootste probleem bij leren programmeren. De kunst is om een doel te vinden: "Wat wil je programmeren"
Naast alle ideeen die al gegeven zijn kun je ook denken aan het programmeren van 'dingen': een microcontroller gekoppeld aan een robot (kijk eens op arduino.cc ) of wil je 'apps' programmeren voor je mobiele telefoon (voor ipad/iphone en voor android zijn ontwikkelomgevingen te kijgen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wil beginnen met programmeren en je er nog weinig van snapt zou je kunnen beginnen met html en css, voor als je websites wil bouwen. Later zou je ook interactieve apps kunnen bouwen door bv ActionScript 3 te leren en dan over te stappen naar weer een echte programmeertaal. Het is belangrijk dat je weet wat je doet, dan onthou je alles ook beter en weetje precies hoe je moet beginnen met bouwen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf was 14 toen ik wou programmeren, nu creëer ik Xbox games, PC games en andere applicaties. Visual Basic is iets simpels om mee te beginnen, maar ik ben begonnen met iets wat heette "GlovePIE" voor de WiiController op je PC.

http://glovepie.org/
Dit is extreem simpele codering, maar goed om de basis van variabelen en statements te leren.

Visual Basics lijkt me daarna het handigst, en toen ben ik overgestapt naar C#(CSharp) waarmee ik nu games bouw.

Hopelijk heb je er wat aan!

Ikzelf heb ook een kleine serie gemaakt over programmeren(NL) maar nooit mee geëindigd, kan je even kijken als je wilt. Dit is voor programmeren van PC games in C#