Kun je met copy/paste de code van een bestaande highscore list werkend krijgen op een ander spel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Wat voor spel? Kun je het iets meer toelichten wat je bedoeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een flash game. Nou zit ik al twee dagen internet af te zoeken hoe ik zelf een highscore erbij kan maken. Kom er niet uit. Toen dacht ik in mijn naïviteit, misschien met copy/paste. Zie ook mijn reactie bij xx.

Het beste antwoord

Als het goed is moet er op de server zelf een file staan met waar het spel de scores in wegschrijft. Maar in het flashbestand zit ook beschreven waar en onder welke naam de highscores moeten worden weggeschreven.

Je kan de highscore niet gewoon copy pasten ofzo. Je moet het flashbestand echt decompilen, en waarschijnlijk de beveiliging erafhalen die bedoeld is om het decompilen tegen te gaan. Met een flash editor kan je dan bekijken waar de savegame locatie normaal staat en zo wijzigen dat het de highscores van je eigen server haalt. Als je die niet hebt wordt het lastig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het helpt me iets verder,...maar ik vrees dat ik nog meer hulp nodig zal hebben. Bedankt iig.

Andere antwoorden (1)

Als je met een ander spel bedoeld een andere savegame dan is het antwoord ja. Het kan beveiligd zijn, maar dat valt te kraken.
Als je met een ander spel een heel ander spel bedoeld is het antwoord nee. Elk spel is anders gemaakt, en heeft andere statistieken die bijgehouden worden. Dit kun je niet zo bij elkaar gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...ik heb een flashgame gedownload. (ik heb de makers een mail gestuurd of dat mog) Ben toen naar een spelletjessite gegaan waar er bij dat zelfde spel een highscore stond, en heb wat daar aan code stond ook op mijn site geplakt. Hoe maak ik dat spel nu duidelijk dat ie voortaan zijn scores dáár moet opslaan. (zie evt.: aanelkaargeschreven.nl ). Ik zal nog wel wat besturing ofzo missen, of commando's. Dank voor een evt tip (tja, ik ben behoorlijke leek op dit gebied)