kan je je windows media player opstarten via een link op je site?

ik ben bezig met een site en heb een stream die ik wil openen in de wmplayer dus niet in de browser. dit wil doen via een link op mijn website. te gelijker tijd dat hij de wmplayer opent wil ik dat hij ook gelijk de stream opstart.
hoe doe ik dit?

ik weet dat dit mogelijk is want met second life kan dit ook! via de mappen http://maps.secondlife.com/
zodra je op de link klikt krijg je een landmark in je viewer te zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Als je een .wmv filpje op je site plaatst via de FTP, en dan op je site een linkje plaatst naar dit filmpje.

http://www.domeinnaam.nl/filpmje.wmv

En je klikt erop dan opent hij deze mestal in media player.

Toegevoegd na 40 seconden:
Dus geen embedded code op je site plaatsen, maar gewoon een link naar het bestand op je website.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er een silverlight filmpje van maken die start dan automatisch op, is makkelijker de software kun je gratis bij microsoft downloaden.