mijn computer programma's gaan verkeerd open ze openen niet standaard ze hebben ander pictogram.

Mijn pc programmas openen verkeerd ze hebben het pictogram van paint maar als ik met een andere programma laat openen dan opent het met internet of met msn of windows media player die pictogrammen staan allemaal in START en op bureaublad ik wil gewoon standaard (normaal) ik wil gewoon dat die programmas hun eigen pictogram hebben en dat ze niet verkeerd wordt geopend dat ze standaard geopend worden en ik heb de pc WINDOWS 7 dus kunnen jullie helpen of weten jullie er iets van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Je probleem is dat je "file associations" (bestandsassociaties) niet meer goed staan.
Je hebt die .mp3 bestanden (audio), je hebt .jpg bestanden (plaatjes), je hebt .exe bestanden (uitvoerbare bestanden) en zo nog duizenden mogelijkheden. Aan die zgn. "extensies" ziet Windows welk programma hij moet gebruiken om zo'n type bestand in te openen. Hiervoor is een lijst in het Windows Register. Daar kan echter nog wel eens wat iets bij mis gaan.

Als het bij veel bestanden voorkomt dan gaat je beste korte termijn poging zijn om systeemherstel uit te voeren. Ga naar je startmenu en type ‘systeemherstel’ in in het zoekvak, als het niet heel erg naar de kl*ten is allemaal dan kun je dat nog gewoon uitvoeren. Kies de laatste datum die beschikbaar is vóórdat je probleem begon op te treden en met een beetje mazzel ben je er met vijf minuutjes van af. Meestal werkt dit voor plotselinge file association problemen.

Er zijn ook nog meer geavanceerdere oplossingen voor maar systeemherstel is verreweg de makkelijkste manier.
Je kunt e.e.a. ook per stuk in je Windows Registry rechtbreien. Ik heb even gegoogled en deze pagina ziet er wel hulpvaardig nuttig uit: http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

... maar nogmaals: éérst systeemherstel proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil gewoon standaard hebben en dat de pc niet traag zou worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou de pc traag gaan werken? Systeemherstel werkt vaak prima in deze situatie.
rose
13 jaar geleden
Ja, Zoekertje, waarom zou een pc van systeemherstel trager worden? Er is eerder de kans dat hij (een fractie) sneller wordt.
U zult in de Dos prompt het e.e.a. moeten intypen .

Start>> UItvoeren>> Cmd

In de (zwarte) box het volgende intypen

taskkill /im explorer.exe /f

(Enter

hierna )

%USERPROFILE%\AppData\Local

(enter)

attrib -h IconCache.db

(enter)

del IconCache.db

Start ná de promptbox te hebben afgesloten ,Uw pc opnieuw op ..

Ps: Wat tussen haakjes staat dus NIET intypen,maar op de Enter toets drukken. (óf de toets met de pijl,welke naar links wijst)

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 11 minuten:
Als het voorgaande niet lukt kunt U nog de volgende - ietwat drastischere- maatregel nemen.
Plaats de originele Windows Cd in het bestemde station>>>Start Uitvoeren>>>

sfc/scannow

Opnieuw als dit gedaan is ,volgt U dezelfde procedure door de pc opnieuw te starten,zodat Windows de (deels) beschadigde bestanden weer na te hebben gerepareerd op de juiste manier terug kan zetten.

Voor alle zekerheid kunt U nog online een flinke virusscan laten uitvoeren...want dit komt niet "zomaar" anders heeft U het mogelijk binnenkort weer.

http://www.online-virusscan.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer deze eens om alvast wat programma op de juiste manier open als dat nog werkt tenminste
ga naar start config scherm standaard programma,s
laatste optie van dat rijtje en zet hem op standaard windows