Hoe kan je met php ervoor zorgen dat een plaatje gedownload wordt, in plaats van in de browser te worden getoond?

Sommige bestanden kan je browser ook laten zien, maar ik wil ze graag ter download aan bieden zonder dat mensen zelf rechtermuisknop moeten gebruiken om zo dingen te downloaden.
Ik heb al even zitten zoeken maar ik kan de juiste trefwoorden niet vinden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negeer mijn antwoord maar. (Ik verwijder hem ook, want hij is niet juist).

Antwoorden (2)

Stuur daarvoor de juiste headers mee. Bijvoorbeeld:

// Send the correct headers to force a download
header('Content-type: image/png');
header('Content-Disposition: attachment; filename="image.png"');

// Send the image file's content
readfile('image.png');

?>
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de PHP-handleiding over readfile staat een stuk voorbeeldcode wat precies doet wat jij wil:

$file = 'monkey.gif';

if (file_exists($file)) {
header('Content-Description: File Transfer');
header('Content-Type: application/octet-stream');
header('Content-Disposition: attachment; filename='.basename($file));
header('Content-Transfer-Encoding: binary');
header('Expires: 0');
header('Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0');
header('Pragma: public');
header('Content-Length: ' . filesize($file));
ob_clean();
flush();
readfile($file);
exit;
}
?>