Ik heb op mijn site alles netjes onder elkaar gemaakt maar op me andere laptop komt het niet zo uit te zien als hoort en werk met % wat doe ik fout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Welke website? Misschien kunnen we kijken naar de website. Dmv broncode e.d. kunnen we het html script toch zien en kijken wat er fout is! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bouw je site in tabelen deze veranderen mee met de scherm resulutie.en blijven dan wel staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker wel, waarom zou het niet gaan?
rose
13 jaar geleden
Tabellen is iets uit de oertijd, die zijn er niet voor de layout. Layout maak je met de aangewezen tag's (met name div's) en css.
rose
13 jaar geleden
Nou is het echt prut... Ik raad je sowieso aan om minstens twee of drie browsers te installeren, waaronder IE en Firefox, en je site altijd in allemaal te testen.
In het bestand stylesheet.css komt twee keer het woord 'pedding' voor. Dat hoort 'padding' te zijn. Verder missen de bestanden menu.css en images/tulp.png nog. Herstel dat eerst eens, wellicht kunnen we daarna verder kijken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je bedoelt, dat alle plaatjes onder elkaar zouden moeten staan? Ik weet wel dat verschillende browsers en verschillende (verouderde) versies daarvan anders met html omgaan. Dit heeft ook te maken met het feit dat verschillende attributen veranderd/verwijderd zijn. Zolang de verouderde browsers nog relatief veel worden gebruikt blijven deze attributes bruikbaar. Helaas betekent dat dus compatitibiliteitsproblemen voor je site. Als je vanuit je meest verouderde browser schrijft dan heb je de meest compatible versie die je dan echter later weer moet aanpassen. Ik zou gewoon de meest gangbare manier gebruiken en degene die je site bezoekt moet dan maar ns een update doen ;-).
Ik doe trouwens heel weinig met html dus zou het zelf moeten opzoeken, maar ik meen dat je via META functie informatie per browser kan meegeven zodat je site per browser anders wordt behandeld. wellicht dat iemand hier dat beter weet. Maar zoals gezegd, eigenlijk is het moeite doen voor mensen die toch al eens hadden moeten updaten en/of upgraden...

Toegevoegd na 1 minuut:
misschien dat je hier wat aan hebt: www.handleidinghtml.nl