Er zijn heel veel websites gekomen in html5 die uitleggen wat html5 is en wat je er (als ontwikkelaar en gebruiker) allemaal mee kunt.

Kijk vooral bij de eerste bron in het lijstje, die is heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooie site

Andere antwoorden (2)

HTML5 (HyperText Markup Language 5) is de nieuwste, nog onafgewerkte versie van de HTML-standaard. Deze nieuwe taal zal de functionaliteit van zowel html en xhtml bevatten. Verder verbetert HTML5 ook de kleine foutjes van zijn voorganger en levert hij betere ondersteuning voor webapplicaties. De term HTML5 wordt ook gebruikt als marketingterm, waarbij naast HTML versie 5, ook omliggende technieken zoals CSS3, Javascript, XML, JSON en SVG meegenomen worden in de definitie.
Hoewel HTML5 nog geen W3C-standaard is, zijn sommige functies wel al in gebruik in sommige browsers en sommige websites.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorryy beetje moeilijk
HTML(5) is een "taal" waarmee je (eenvoudige) websites kunt maken.

Deze bestaat uit allerlei codes. Met die codes kun je de opmaak van je website bepalen.
Je kun bijvoorbeeld aangeven waar tekst moet komen en waar plaatjes of tabellen. En je kunt aangeven welk lettertype je ergens wilt gebruiken en welke kleuren etc...

De codes worden "tags" genoemd.
Ze staan altijd tussen de symbolen < en >.

Een vrij duidelijke site waar meer informatie erover staat, is" http://www.handleidinghtml.nl