ik wil een pc bouwen, wat moet ik allemaal kopen

alleen wat ik nodig heb, in een lijstje (niet het type)
zo:
Processor
videokaart
koeling
enzenzenz.........

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga vooral even na wat het je allemaal gaat kosten.
Ik heb het vaak gedaan maar vind het een beetje uit de tijd.
Als je alles bij elkaar optelt (dus niet alleen de hardware maar ook de software) plus de ellende die je met een zelfbouwer op je nek haalt, kun je ook overwegen of je niet beter af bent met een nieuwe iMac.
Die kun je ook dual-boot maken dus perfect voor Windows-only gebruiken (native) en het je veel meer waar voor je geld. Ook nog wat waardevaster. Tipje... vergeet maar gerust als je er anders over denkt.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de grotere iMacs zitten bovendien IPS schermen, ga die maar 's los kopen voor een PC. Wel zo fijn als je met fotografie of video iets gaat doen. Wat zijn eigenlijk je beweegreden om zelf te gaan bouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit eigelijk: http://www.goeievraag.nl/vraag/pc-sneller.153164
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en deze redenen: de koeling faalt heel soms, dit zijn de dingetjes:
intel pentium 4, CPU 2.60GHz, 512MB RAM, MEDION RADEON 9600 TX
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat moet vragen is het dan wel verstandig om zelf een pc te bouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste wxndy,
ik ben ook maar een kind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je moet ergens beginnen, je hebt in ieder geval interesse, indeblotekont. Nu nog kennis, maar dat is niet erg hoor, niemand is met kennis geboren.

Het beste antwoord

U hebt nodig:

■Behuizing
■Voeding (vaak al onderdeel van de behuizing)
■Moederbord
■Processor
■Koeling voor de processor (als boxed versie meegeleverd met de processor)
■Geheugenmodule(s)
■Videokaart
■Harde schijf
■DVD speler
■Eventueel een DVD brander
■Eventueel een geluidskaart
■Monitor
■Toetsenbord en muis
■Windows (vista)

Hier staat nog een lijstje, maar ook een complete handleiding:
http://nl.hardware.info/reviews/833/2/workshop-bouw-je-eigen-pc!-stap-1-de-benodigde-onderdelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je ook kabels kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, deze zitten er bij inbegrepen.
(meestal wel in ieder geval)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe niet.
Maar je moet even kijken of je SATA kabeltjes en schroefjes voor de harddisk(s) en DVD/BR drive(s) hebt. Vooral die schoefjes (zijn natuurlijk eigenlijk boutjes) willen wel eens ontbreken. Gewoon even een handje van die zooi vragen bij je PC boer waar je je spul gaat halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(nog een vraag)
moet er een internetkaart bij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit meestal op het moederboard. Zo niet, dan wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor draadloos waarschijnlijk los kaartje, maar het voelt al jaren geleden dat ik m'n laatste PC in elkaar stampte. Misschien doen ze tegenwoordig WiFi al op het moederboard. Checken zou ik zeggen.

Andere antwoorden (4)

Processor, moederbord, harde schijf(en), RAM, koeler, voeding, videokaart, geluidskaart, kast, cd/dvd/blu-ray speler/brander. Waarschijnlijk ben ik nog wat vergeten, maar dit lijkt mij een aardig lijstje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Processor, koeling, videokaart, behuizing, werkgeheugen, harde schijf, moederbord, dvd/bluray writer/lezer, (monitor), voeding.

Volgens mij was dat alles, kan beat iets vergeten zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Processor (inclusief koeler)
- Videokaart
- Moederbord
- RAM geheugen
- Harde Schijf
- DVD/ CD speler
- Behuizing
- Voeding

Eventueel;
- Monitor
- Luidsprekers

Misschien heb je wat aan de site van Alternate (als voorbeeld), waar je een computer samen kan stellen;
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kast met stevige voeding Moederbord Geheugenmodules(liefst zoveel mogelijk als het mobo trekt)
Processor met silent cooler DVD-brander Harde schijven(SATA).Geluidskaart + Videokaart met geheugen indien je de chips van het mobo niet wilt gebruiken voor het betere werk.