Hoe kan ik dit scriptje schrijven? Zie extra uitleg

Ik wil een scriptje maken dat als een computer aangaat er een bericht over het internet word gestuurd dat de computer aan is. Dit moet overigens ook gelogd worden

Heb thuis een server draaien met Apache, PHP en Mysql
zelf heb ik weinig verstand van php dus ik zou graag een Batch script willen maken als dat kan.

Dus wat kan ik doen?

Toegevoegd na 3 uur:
Het bericht moet over internet naar een externe computer (mijn server) buiten de LAN dus

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij wilt, kun je niet zomaar even in een simpel, klein scriptje stoppen. Je bent ook niet helemaal duidelijk wat je wilt. Wat voor bericht moet er bijvoorbeeld worden gestuurd en waar naartoe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bericht moet naar mijn server toe het mag ook een mailtje zijn o.i.d.

Antwoorden (3)

ik heb zo geen flauw idee, ik heb zelf ingesteld dat als ik een offline bericht via messenger krijg dat ik automatisch aamgemeld wordt als mijn pc aanstaat. gewoon een site zoeken met scriptjes, dat heb ik gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet gewoon in je startup lijst je browser met een internetpagina als argument, zodat die server weet dat de pc op is gestart.
Bijv: "iexplore 'www.server.nl/script.php?opgestart=ja'"
En dan zorg je in dat script dat t gelogd wordt als ie geladen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kunt doen, is de computer in kwestie een internetpagina op laten vragen bij het opstarten. Je voegt aan de lijst van te starten programma's dan de browser toe, met de URL van een pagina op je server als parameter. Eventueel kun je wat gegevens toevoegen, zodat je server wat meer weet heeft van wie, wat, waar (server.nl/pagina?computer=naamComputer&user=naamGebruiker).

Die pagina kan een batchscript (.bat) zijn. Deze moet je dan in de cgibin van je Apache server plaatsen.

Wat je vervolgens in het batchscript plaatst, laat ik aan jou over, daar ik zelf meer dan 20 jaar geleden voor het laatst serieus met batchscripts heb gewerkt.