A.s. woensdag een examen .net Framework 2.0, maar is dit niet al verouderd?

Ik ga dus a.s. woensdag een examen afleggen voor .net framework 2.0 (mcts 70-536)

maar tegenwoordig heb je dus al .net 3.5 en ik dacht zelfs 4.0. Is de kennis die ik nu opdoe nog wel van waarde? Of zet er weinig verschil in de versies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het examen 70-536 is zowel van toepassing op het 2.0 traject als op het 3.5 traject.

Omdat het de grondbeginselen van .Net ontwikkeling betreft blijft de stof actueel genoeg en goed toepasbaar.

Vroeger heette examen 70-536 "TS: Microsoft .NET Framework 2.0 – Application Development Foundation", nu heet het "TS: Microsoft .NET Framework, Application Development Foundation".

Het is trouwens best een lastig examen, ik wens je veel succes!

(zie ook de microsoft bron)
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

2.0 dateert van het jaar 2005. Inmiddels is 4.0 vorig jaar uitgekomen.
Maar de specifieke structuur van .Net Framework is in 2.0 wel al grotendeels aanwezig. Daarna zijn er alleen veel dingen bijgekomen. Vaak heel specifieke dingen.
Dus de kennis die je nu opdoet van 2.0 is zeker van waarde, ook als je later te maken krijgt met 3.5 of 4.0.
Succes met je examen!