Waarschijnlijk bedoel je te vragen of ie nog veel gebruikt wordt. Nee, nauwelijks meer. Qbasic en GW Basic zijn gebaseerd op DOS, dus nauwelijks meer bruikbaar. (alhoewel het allemaal wel werkt op een moderne PC).
Basic liefhebbers zijn overgestapt op Visual Basic. Maar ook het gebruik daarvan is tanende.
14 jaar geleden
Die talen worden al jaren niet meer geupdate...
De laatste BASIC die ik gebruikt heb, was VisualBasic for DOS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb GWbasic nog op een diskette, dus voor mij bestaat het nog.
Vroeger heb ik daar veel progjes mee geschreven, maar die werken niet goed onder windows.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaan ook programa's om GWbasics perfect onder windows te laten werken!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals?
Emulator?
Jazeker, ik had net een nieuwe versie can DarkBasic... Heel goed en simpel om zelfgemaakt en zelfontworpen applicaties mee te maken... Veel simpeler dan andere talen en ik herinner me nog die oude tijd... Heerlijk om mee te werken...

gw-basic en qbasic zijn er niet meer, maar andere wel hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kun je nog wel downloaden. Wel op een oude computer instaleren of middels een msdos emultor. Werd vroeger ook meegeleverd in ms-dos dus wellicht wordt het meegeleverd bij een goede ms-dos emulator...

Gwbasic was een interpreter, je kon de programma code niet compileren naar een uitvoerbaar bestand. jeugd sentiment...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt nog prima, heel heel soms gebruik ik het nog om een ASCII-file te filteren ...